Checkat är en redovisningstjänst med ambition att täcka kundernas hela ekonomifunktion, allt från företagsstart till deklaration. Vi vänder oss primärt från små till medelstora ägarledda företag med 1-50 anställda och 1-500 miljoner i omsättning som vill ha bättre koll på sin ekonomi eller inte är intresserade av att ta hand om ekonomin själva.
Christoffer Olsson
VD & grundare
Checkats vision
Vi anser att ekonomi och administration ska vara enkelt och utgöra ett stöd för våra kunders verksamhet – inte en belastning.
Därför vill vi:
- Förstå våra kunders verksamhet och utgöra en naturlig del av den.
- Ge våra kunder flexibilitet och mobilitet.
- Ha nära kontakt för att kunna ge stöd och rådgivning.
- Vara en aktör för kunden att vända sig till, oavsett om det gäller ekonomiska frågor eller frågor gällande ekonomisystemet.
Verksamheten
Hos oss behöver ni inte göra något mer än att:
- Godkänna leverantörsfakturor
- Fota kvitton
- Skapa kundfakturor
- Godkänna löner
Resten sköter vi.
Ni betalar dessutom ett fast pris för alla våra tjänster, så det blir aldrig några överraskningar. Samtidigt tillhandahåller Checkat en översikt över ekonomin som uppdateras dagligen och är tillgängligt överallt, hela tiden.
Utöver detta tillhandahåller Checkat råd och tips för att stötta och hjälpa er utveckla er verksamhet.
Vårt miljöarbete
Vi avser att verka för att nå den gamla visionen om det papperslösa samhället. Även om vår nollvision kan tyckas omöjlig att nå så tror vi att vi kan komma en bra bit på vägen med hjälp av den plattform vi arbetar utifrån. Leverantörsfakturascanning, foto av kvitto och interaktiv BI är några av de verktyg vi avser använda som hjälpmedel.
Vill du veta mer?
Boka ett förutsättningslöst möte med någon av oss så berättar vi gärna mer om hur Checkat kan hjälpa just din verksamhet.
Och kom ihåg, vi har aldrig någon uppstartsavgift eller bindningstid på våra tjänster!